VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výsledky prodeje automobilů Škoda souvisí s generační obměnou modelů

Mladá Boleslav - První pololetí hospodářských výsledků ovlivnila modelová ofenzíva. Tržby přesto činí téměř pět miliard euro.

1.8.2013
SDÍLEJ:

Škoda Auto - logo novéFoto: Škoda Auto a.s.

První pololetí bylo pro společnost Škoda Auto v souvislosti s generační obměnou modelu Škoda Octavia a faceliftu modelu Škoda Superb ve znamení modelové ofenzívy.

I přes náběhy nových modelů spojenými s nižším objemem výroby docílila společnost Škoda Auto v prvních šesti měsících letošního roku tržeb ve výši téměř pěti miliard euro. Provozní výsledek činil k 30. červnu 243 milionů euro. Zákazníkům bylo dodáno 464 600 vozů, což je ve srovnání s prvním pololetím roku 2012 o 5,8 procent méně. Finanční a prodejní výsledky společnosti navíc nepříznivě ovlivnila slabá dynamika některých evropských automobilových trhů.

​„S novým modelem Škoda Octavia a kompletně přepracovaným modelem Škoda Superb nastupuje Škoda Auto do dalšího kola modelové ofenzívy," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

„S letošním celkovým počtem osmi nových či přepracovaných modelů jdeme správným směrem. Stále počítáme s tím, že celkový počet vozů dodaných letos zákazníkům bude nad úrovní loňského roku," dodává Vahland.

Již v červnu prodejní čísla opět mírně překročila úroveň stejného měsíce minulého roku. Červen 2013 se tak stal prodejně nejúspěšnějším červnem v historii společnosti. „I nadále ovšem počítáme s nejistými podmínkami na trzích," uzavírá Vahland.

Automobilka dosáhla v prvním pololetí 2013 tržeb ve výši 4,97 miliard euro, což je o 13,1 procento méně než v prvních šesti měsících roku 2012. Provozní výsledek činil za stejné období 243 milionů euro, tedy o 45,9 procent méně než ve srovnatelném období loňského roku. V rámci probíhající modelové ofenzívy Škoda Auto vzrostly investice za stejné období o 22,1 procento na 265 milionů euro.

„Škoda Auto vykázala zejména v konkurenčním evropském prostředí za první pololetí roku 2013 solidní výsledky," říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie. „V druhém pololetí chceme posílit prodeje novými modely. Současně budeme klást ve všech oblastech důraz na co nejdůslednější nákladovou disciplínu," dodává Krause.

Autor: Redakce

1.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Černá skládka mezi Lipníkem a Benátky nad Jizerou.
8

Na černé skládce v lese loví domácí kutilové součástky

Bouřka. Ilustrační foto.
18

Během dne hrozí silné bouřky, výstraha platí do půlnoci

Slíbené peníze pro sestry: kraj schválil postup, jak je zajistit

Střední Čechy – Jak budou postupovat při navyšování platů sester a dalších zdravotnických pracovníků, kteří pracují ve směnném nebo nepřetržitém provozu, rozhodli krajští radní. Reagují tak na nejasnou metodiku dotačního programu Ministerstva zdravotnictví, kvůli které hrozí, že sestry dostanou slíbené peníze navíc opožděně.

Zmrazit houby? Ano, ale nakrátko, radí hygienici

Praha – Možná s tak trochu babičkovskou radou se v pátek obrátili na veřejnost pražští hygienici.

OBRAZEM: Knihovna se přeměnila na malou pevnost

Mladá Boleslav - Městská knihovna Mladá Boleslav se ve středu odpoledne proměnila na malé bojiště. Odpoledne tu patřilo dětem a tatínkům, kteří si společně užili hru inspirovanou Pevností Boyard. Na deseti stanovištích tu plnili zábavné a dobrodružné úkoly, a sbírali tak indicie, které je dovedly až do cíle. Po úspěšném absolvování hry na každého odvážlivce čekala malá odměna.

Lukáš Magera prodloužil smlouvu

Boleslav - Čtyřiatřicetiletý záložník Lukáš Magera podepsal novou smlouvu v FK Mladá Boleslav s platností do 30. června 2019. V Mladé Boleslavi je od léta 2012 a od té doby v pěti soutěžních ročnících nastřílel 32 gólů v české lize, 8 gólů v českém poháru a 4 góly v předkolech Evropské ligy.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení