VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výsledky prodeje automobilů Škoda souvisí s generační obměnou modelů

Mladá Boleslav - První pololetí hospodářských výsledků ovlivnila modelová ofenzíva. Tržby přesto činí téměř pět miliard euro.

1.8.2013
SDÍLEJ:

Škoda Auto - logo novéFoto: Škoda Auto a.s.

První pololetí bylo pro společnost Škoda Auto v souvislosti s generační obměnou modelu Škoda Octavia a faceliftu modelu Škoda Superb ve znamení modelové ofenzívy.

I přes náběhy nových modelů spojenými s nižším objemem výroby docílila společnost Škoda Auto v prvních šesti měsících letošního roku tržeb ve výši téměř pěti miliard euro. Provozní výsledek činil k 30. červnu 243 milionů euro. Zákazníkům bylo dodáno 464 600 vozů, což je ve srovnání s prvním pololetím roku 2012 o 5,8 procent méně. Finanční a prodejní výsledky společnosti navíc nepříznivě ovlivnila slabá dynamika některých evropských automobilových trhů.

​„S novým modelem Škoda Octavia a kompletně přepracovaným modelem Škoda Superb nastupuje Škoda Auto do dalšího kola modelové ofenzívy," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

„S letošním celkovým počtem osmi nových či přepracovaných modelů jdeme správným směrem. Stále počítáme s tím, že celkový počet vozů dodaných letos zákazníkům bude nad úrovní loňského roku," dodává Vahland.

Již v červnu prodejní čísla opět mírně překročila úroveň stejného měsíce minulého roku. Červen 2013 se tak stal prodejně nejúspěšnějším červnem v historii společnosti. „I nadále ovšem počítáme s nejistými podmínkami na trzích," uzavírá Vahland.

Automobilka dosáhla v prvním pololetí 2013 tržeb ve výši 4,97 miliard euro, což je o 13,1 procento méně než v prvních šesti měsících roku 2012. Provozní výsledek činil za stejné období 243 milionů euro, tedy o 45,9 procent méně než ve srovnatelném období loňského roku. V rámci probíhající modelové ofenzívy Škoda Auto vzrostly investice za stejné období o 22,1 procento na 265 milionů euro.

„Škoda Auto vykázala zejména v konkurenčním evropském prostředí za první pololetí roku 2013 solidní výsledky," říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie. „V druhém pololetí chceme posílit prodeje novými modely. Současně budeme klást ve všech oblastech důraz na co nejdůslednější nákladovou disciplínu," dodává Krause.

Autor: Redakce

1.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

KRÁTCE: Čarodějnice uzavřou dráhu

Dálnice, ilustrační foto
13

Audit Deníku: Nové dálnice: Za čtyři roky 33,4 kilometru

Vandal propíchal kola sedmi aut místního podnikatele

Plazy - Sedm aut s probodnutými pneumatikami a škody za pětačtyřicet tisíc korun, to jsou následky noční ho řádění, ke kterému došlo v Plazech, vzdálených dva kilometry východně od Mladé Boleslavi. Po zatím neznámém pachateli pátrají policisté.

KRÁTCE: Získá prestižní cenu Katka Maxová?

Mladá Boleslav – Katka Maxová, předsedkyně organizace DMO pobyty, jejímž cílem je aktivní život lidí s dětskou mozkovou obrnou, je opět nominovaná na Cenu Olgy Havlové.

Utkání jsme nezvládli, řekl trenér Boleslavi k semifinále Mol Cupu

Mladá Boleslav – Šokovaný favorit na straně jedné, nekončící sen druholigisty na straně druhé. Takové bylo rozpoložení aktérů fotbalového semifinále Mol Cupu mezi Mladou Boleslaví a Opavou bezprostředně po zápase.

Boleslav pohár neobhájí. Druholigové Opavě nedala ani gól

Mladá Boleslav – Místo snu o obhajobě trofeje kruté vystřízlivění. Fotbalisté Mladé Boleslavi se v semifinále MOL Cupu zařadili na seznam prvoligových skalpů Opavy. Třetí tým druhé ligy vyhrál ve městě aut po sebevědomém výkonu 2:0 a zahraje si finále se Zlínem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies