VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výsledky prodeje automobilů Škoda souvisí s generační obměnou modelů

Mladá Boleslav - První pololetí hospodářských výsledků ovlivnila modelová ofenzíva. Tržby přesto činí téměř pět miliard euro.

1.8.2013
SDÍLEJ:

Škoda Auto - logo novéFoto: Škoda Auto a.s.

První pololetí bylo pro společnost Škoda Auto v souvislosti s generační obměnou modelu Škoda Octavia a faceliftu modelu Škoda Superb ve znamení modelové ofenzívy.

I přes náběhy nových modelů spojenými s nižším objemem výroby docílila společnost Škoda Auto v prvních šesti měsících letošního roku tržeb ve výši téměř pěti miliard euro. Provozní výsledek činil k 30. červnu 243 milionů euro. Zákazníkům bylo dodáno 464 600 vozů, což je ve srovnání s prvním pololetím roku 2012 o 5,8 procent méně. Finanční a prodejní výsledky společnosti navíc nepříznivě ovlivnila slabá dynamika některých evropských automobilových trhů.

​„S novým modelem Škoda Octavia a kompletně přepracovaným modelem Škoda Superb nastupuje Škoda Auto do dalšího kola modelové ofenzívy," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

„S letošním celkovým počtem osmi nových či přepracovaných modelů jdeme správným směrem. Stále počítáme s tím, že celkový počet vozů dodaných letos zákazníkům bude nad úrovní loňského roku," dodává Vahland.

Již v červnu prodejní čísla opět mírně překročila úroveň stejného měsíce minulého roku. Červen 2013 se tak stal prodejně nejúspěšnějším červnem v historii společnosti. „I nadále ovšem počítáme s nejistými podmínkami na trzích," uzavírá Vahland.

Automobilka dosáhla v prvním pololetí 2013 tržeb ve výši 4,97 miliard euro, což je o 13,1 procento méně než v prvních šesti měsících roku 2012. Provozní výsledek činil za stejné období 243 milionů euro, tedy o 45,9 procent méně než ve srovnatelném období loňského roku. V rámci probíhající modelové ofenzívy Škoda Auto vzrostly investice za stejné období o 22,1 procento na 265 milionů euro.

„Škoda Auto vykázala zejména v konkurenčním evropském prostředí za první pololetí roku 2013 solidní výsledky," říká Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast ekonomie. „V druhém pololetí chceme posílit prodeje novými modely. Současně budeme klást ve všech oblastech důraz na co nejdůslednější nákladovou disciplínu," dodává Krause.

Autor: Redakce

1.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní počasí v Praze.
19

V Čechách budou v úterý tropické teploty, doprovodí je bouřky

Ilustrační foto.
8

Zlaté lány řepky pomáhají zemědělcům i včelařům

Tady strávil mládí Donald Trump

Donald Trump, nový prezident USA, nebyl vždy miliardářem. Neměl v New Yorku mrakodrap a nejezdil těmi nejdražšími vozy. V New Yorku se narodil a mládí strávil v tomto malém cihlovém domě.

Starosta Mělníka řídil opilý. Auto "zaparkoval" do zdi radnice

Mělník – Mělnický starosta Ctirad Mikeš sedl za volant v podnapilém stavu a při jízdě městem třikrát naboural, než zaparkoval rovnou do zdi budovy místní radnice. K incidentu došlo v sobotu večer.

Podzámecký park vzkvétá. Společný domov se skauty mohou sdílet i mufloni

Benátky nad Jizerou - V památkově chráněném podzámeckém praku v Benátkách nad Jizerou bylo před třemi dny slavnostně otevřeno Centrum ekologické výchovy, které bude sloužit především jako klubovna místních skautů. Zázemí tam vedle nich nejdou i jiné ekologické kroužky, které ve městě působí.

AKTUALIZOVÁNO

Nejmladší milovické hříbě se jmenuje podle boha blahobytu

Milovice – Krodo. Tak zní nové jméno nejmladšího hřebečka divokého koně v rezervaci velkých kopytníků v bývalém vojenském prostoru u Milovic na Nymbursku. Ve slovanské mytologii jde o označení boha blahobytu. Hříbě v neděli pokřtila hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO). „Tito koně nám tu pomáhají s obnovou přírody," konstatovala. „Jsem ráda, že se divokým koním na pastvinách v Milovicích daří," poznamenala.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies