Na pozvání Sdružení automobilového průmyslu se setkali předseda vlády ČR Andrej Babiš a další členové vládního kabinetu s předsedou představenstva Škoda Auto Bernhardem Maierem a dalšími zástupci automobilky, zástupci odborů, automobilového, energetického a telekomunikačního odvětví.

„Společně se zahraničními experty, zástupci municipalit, akademické obce a výzkumných ústavů diskutovali o výsledcích realizace akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice,“ uvedli Tomáš Kotera, vedoucí oddělení komunikace produktu, a Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škoda Auto ČR.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zdůraznil v rámci kolokvia, že Škoda Auto utváří budoucnost mobility v úzké soudržnosti a otevřeném dialogu se všemi zainteresovanými stranami. „S jistotou lze konstatovat, že zvládnutí náročných výzev, před kterými automobilový průmysl stojí, ve snaze zachovat vysokou výkonnost automobilového průmyslu v České republice, vyžaduje efektivní spolupráci celého odvětví, politické reprezentace a klíčových institucí státní správy a samosprávy,“ podotkl.

Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast řízení lidských zdrojů a prezident Sdružení automobilového průmyslu, doplnil, že druhé kolokvium na posílení tuzemského automobilového průmyslu podnítilo konstruktivní dialog mezi politickou reprezentací a dalšími zástupci českého hospodářství. „Dnes dosažené dohody pro realizaci souboru opatření vytvoří platformu pro aktivní spolupráci všech zainteresovaných stran a urychlí realizaci klíčových opatření akčního plánu stejně jako dalších projektů,“ řekl.

Ve Škoda Auto řešili odborníci budoucnost automobilového průmyslu.Zdroj: Škoda Auto

Účastníci kolokvia se shodli na nutnosti spolupráce v oblasti chytré mobility. Škoda v této problematice nabízí otevřenou spolupráci navazující na vládní program digitalizace České republiky. „Pro zlepšení a urychlení vývoje chytré mobility vznikne ve spolupráci s vládní agenturou pro podporu podnikání a investic - CzechInvest nové inovační centrum Mobility Innovation Hub, které propojí experty z automobilového sektoru, státní správy a napojí je na globální inovační centra s cílem identifikovat, otestovat a přinést do reálného provozu nová řešení na podporu mobility obyvatelstva České republiky,“ uvedli Tomáš Kotera a Vítězslav Pelc.

Postupující digitalizace podle expertů povede k trvalým změnám budoucích automobilů, ostatně jako celého odvětví. „ Všechny strany se zároveň dohodly na nutnosti urychlení spolupráce v oblasti rozšiřování potřebné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů. Aby bylo v budoucnu možné plně využít všechny možnosti a služby, které budou v automobilovém odvětví k dispozici díky pokročilé digitalizaci, dohodly se všechny zúčastněné strany na plošném zlepšení pokrytí dopravních tahů vysokorychlostním internetem,“ prohlásili mluvčí společnosti.

Škoda chce vybudovat 7000 dobíjecích bodů pro elektromobily ve svých závodech.
Škoda chce vybudovat 7000 dobíjecích bodů pro elektromobily ve svých závodech

Emobilitu a digitalizaci řeší konkrétními opatřeními Škoda Auto v rámci Strategie 2025. Elektrifikace značky Škoda začne v letošním roce. „V Kvasinách začne sjíždět z výrobní linky Škoda Superb s plug-in-hybridním hnacím ústrojím, mimo to k němu přibude první sériově vyráběný elektromobil značky – model Citigo. Od příštího roku se v závodě v Mladé Boleslavi začnou vyrábět elektromobily využívající modulární elektrickou platformu MEB koncernu Volkswagen,“ uvedli Tomáš Kotera a Vítězslav Pelc.

Aktuálně prochází vývojem a testy digitální řešení a koncepty mobility, které se dostávají zvolna k zákazníkům, pracuje na tom pražský DigiLab a společný podnik v Tel Avivu v Izraeli. „HoppyGo je tak již nyní největší peer-to-peer službou v oblasti sdílení automobilů v České republice, CareDriver je služba, která kombinuje mobilitu a sociální péči, pro děti, seniory a lidi s postižením, a Uniqway je projekt komunitního sdílení vozidel pro studenty,“ řekli mluvčí Škoda Auto.

Škoda Auto má plán investovat do rozvoje alternativních pohonů a digitalizace dvě miliardy eur do konce roku 2022.

S plněním palet pomáhá ve Škoda Auto rozšířená realita.
S plněním palet pomáhá ve Škoda Auto rozšířená realita