V následujících letech chce Škoda svůj nejsilnější trh ještě dále rozšířit. Za tím účelem česká značka zdvojnásobí do poloviny roku 2014 portfolio modelů vyráběných v Číně z dosavadních tří na šest modelů.

„Jeden milion vozů vyrobených v Číně za pouhých šest let představuje pozoruhodný výkon naší značky," říká předseda představenstva firmy Škoda Winfried Vahland. Díky úzké spolupráci s naším partnerem Shanghai Volkswagen (krátce SVW), podpořené vzájemnou důvěrou, prožila Škoda od poloviny roku 2007 v Číně úspěšný vývoj.

„I nadále důsledně sázíme na růst v Čině, posilujeme naši modelovou ofenzívu a rozšiřujeme kapacity. Chceme zvýšit náš odbyt v Číně na více než půl milionu vozů ročně," říká Vahland. Čína je od roku 2010 pro českou značku největším samostatným trhem, na kterém dodala zákazníkům zhruba jednu čtvrtinu z 939.200 vozů prodaných v roce 2012 v celém světě.

Od samého začátku svých aktivit v Číně staví česká automobilka na spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen.

„SVW je pro společnost Škoda spolehlivým a kompetentním partnerem. I v následujících letech chceme pokračovat v další úspěšné kapitole naší spolupráce v Číně," doplňuje Vahland.

V plánech dalšího růstu v Číně sází český výrobce automobilů na významné rozšíření modelové palety na čínském trhu. Modelová paleta značky Škoda, nabízená zákazníkům v Číně, se rozroste jen v tomto roce ze tří na šest modelů. Škoda dosud v Číně prodávala vozy Fabia, Octavia a Superb. Tyto tři modely byly nedávno doplněny o tři další, o vozy Rapid Xin Rui, Yeti a Superb Combi.

Zásadní význam pro růst značky v Číně má nový vůz Škoda Rapid. Vůz, který je zde prodáván pod názvem Škoda Rapid Xin Rui, je sedan se stupňovitou zádí. Tento typ karoserie patří v Číně mezi mimořádně oblíbené. Škoda přizpůsobila čínský Rapid řadou konstrukčních a designových modifikací cíleně potřebám čínských zákazníků, jako je např. využití rozšířeného paketu chromovaných prvků a dalších celkem 9 sad výbavy dodávaných na přání.

„Rapid je pro Čínu perfektní vůz," říká Werner Eichhorn, člen představenstva firmy Škoda pro oblast prodeje a marketingu. Vůz přesvědčí velkým prostorem, výrazným designem, vynikajícím poměrem ceny a hodnoty, vysokou funkčností, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a úspornými motory.

V Číně chce výrobce dále růst pomocí modelů nově nabízených v Číně, kterými jsou Superb Combi a Yeti. Oba modely jsou od dubna na trhu k dispozici jako importované vozy. Díky uvedení modelu Škoda Superb Combi nabízí výrobce poprvé na čínském trhu i vůz kombi střední třídy. S vozem Škoda Yeti vstupuje značka na čínský trh do razantně rostoucího segmentu kompaktních SUV. 

V prvních šesti měsících roku 2013 dodala Škoda čínským zákazníkům přibližně 120.200 vozů. Tím značka pokračuje ve své přibližně šestileté úspěšné historii v Říši středu. Zahájením výroby modelu Škoda Octavia v červnu roku 2007 začala jedna z nejpozoruhodnějších kapitol nejnovější automobilové historie. V období 2007 až 2012 Škoda své dodávky zákazníkům v Číně s cca 236.000 vozy zosminásobila.