Automobilka Škoda v těchto dnech dokončuje přípravy náběhu nové Škody KodiaQ a vedle toho se snaží uspokojovat stále enormně vysokou poptávku po svých vozech. Kvasiny proto zavádějí šestidenní pracovní týden.

Firma již tuto skutečnost domluvila s odborářskou organizací a novinku uvede do praxe 1. ledna 2017. Kvasinský závod tak pojede nonstop šest dní v týdnu. Podle společnosti je to nutné, aby bylo možné uspokojovat poptávku a zároveň úspěšně zavádět do výroby nové modely. Aktuálně zákazníci nejdéle čekají na akční model Yeti Trumf (cca 15 týdnů), u ostatních variant modelu Yeti jsou dodací doby ještě mírně delší. U modelu Superb je to nyní zhruba od 9 do 11 týdnů, modely Octavia a Octavia Combi jsou aktuálně dodávány v rozmezí 7 až 10 týdnů v závislosti na specifikaci (včetně derivátů), Rapid a Rapid Spaceback pak v rozmezí 6 až 9 týdnů. Pro modely Fabia a Fabia Combi se dodací lhůty pohybují kolem 10 týdnů.

Závod v Kvasinách už řadu měsíců rovněž řeší počty svých zaměstnanců. Přestože náborové akce, které se na Rychnovsku (aktuálně region s nejnižší nezaměstnaností v ČR) i v okolních regionech konají, jsou úspěšné, rozhodně neustávají. V souvislosti se zavedením 18směnného systému bude závod pracovníků potřebovat ještě více, aby směny navíc dokázal pokrýt. Jiří Černý, vedoucí výroby v Kvasinách, potvrzuje, že firma už nespoléhá jen na Čechy, ale náborové akce pořádá i v Polsku. Z Ukrajiny nedávno stáhla do Čech také část svých zaměstnanců z tamní montovny.

"Nábor stále pokračuje, hledáme především automechaniky, karosáře, lakýrníky a operátory výroby. Do konce roku plánujeme přijmout stovky nových zaměstnanců," potvrzuje mluvčí automobilky Jana Bahníková. Pracovní pozice ve výrobě nabízí automobilka i ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi, náborové aktivity se však týkají především Kvasin.

Mobilita dělníků a budování infrastruktury v okolí závodů je podle šéfa značky Bernharda Maiera jedním z velkých témat jednání mezi společností a státem.