VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda: Letošní rok bude patřit SUV a Yetimu

Mladá Boleslav – V roce 25. výročí spojení Škody Auto s koncernem Volkswagen měli škodováci důvod k radosti. Dodávky vozů s okřídleným šípem ve znaku stouply celosvětově o 6,7 procenta na 1 126 500 vozů, tržby rostly o bezmála deset procent a pozitivní výsledky se letos projeví i na zaměstnaneckém bonusu, který dosáhne rekordních 45 tisíc korun.

23.3.2017
SDÍLEJ:

Škoda KodiaQFoto: Deník/Martin Weiss

Zatímco loňský rok vedení automobilky hodnotí v superlativech, v hodnocení toho letošního je opatrnější. Rekord se pochopitelně opět očekává, růst však podle prognóz nebude tak markantní. Na středeční výroční tiskové konferenci to poznamenal předseda představenstva Bernhard Maier. Důvodem je zejména nestabilita devizových trhů, zejména síla ruského rublu a britské libry, i politické krize.

Automobilka hodlá své postavení na trhu zvýraznit zejména sázkou na dynamicky rostoucí segment SUV, tedy robustnějších sportovních užitkových vozidel. Vedle nové Škody KodiaQ, která se stala s 20 tisíci objednávkami ještě před uvedením na trh zákaznickým hitem, a populární Škody Yeti, která se po letech dočká kompletního přepracování a bude světu představena ještě v letošním roce, se šušká rovněž o přípravě třetího SUV. Práci na takovém projektu Maier potvrdil, zda se bude realizovat, však nikoliv.

Čtěte také: Po šéfovi designérů odchází také šéf komunikace

MAMUTÍ INVESTICE

Rok 2016 byl z pohledu Škody rokem investic. Z celkových 548 milionů eur putoval největší díl do rozšiřování a modernizace výrobních závodů. Primárně šlo o Kvasiny, které zvyšovaly svou produkci. Ta bude nyní plně využita pro zásobování zákazníků modely KodiaQ a Superb. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi byla největší investicí stavba nové lisovací linky PXL za více než 86 milionů eur. Menší, ale neméně důležitá investice ve výši 12 milionů eur zamířila rovněž na rozšiřování vývojového centra v Česaně, kde od léta probíhá výstavba nového objektu. V centru aktuálně pracují už dva tisíce zaměstnanců.

Právě Česana a její rozšiřování podle členů představenstva ilustruje rostoucí význam značky Škoda pro zbytek koncernu. Zdejší motorové centrum má do budoucna přebírat stále více vývojových úkolů nejen pro Škodovku, ale i pro další koncernové značky. „Česká republika je tak stále zajímavější nejen jako producent aut, ale také jako centrum automobilového vývoje," říká Bernhard Maier.

Čtěte také: Zatnou do Štěpánky bagry opět své drápy?

ČÍŇAN V EVROPĚ?

Na závěr tiskové konference došlo i na několik dotazů týkajících se modelů. Předseda představenstva například potvrdil, že automobilka skutečně zvažuje výrobu karosářské verze Škody KodiaQ, s níž se původně počítalo výhradně pro čínský trh, také pro Evropu. Budou-li stačit výrobní kapacity evropských závodů, mohli bychom se s upraveným Kodiaqem setkávat i u nás. Rovněž potvrdil definitivní stažení Škody Roomster a ústup značky ze segmentu lehkých užitkových vozidel. Následník Roomsteru by se výhledově vrátit mohl, aktuální koncept Strategie 2025 s ním ovšem nepočítá.

Na závěr přišla na přetřes také otázka ekologie. Škoda potvrdila, že ještě v této dekádě uvede na trh první plug-in hybrid vybavený spalovacím motorem i elektromotorem, rovněž na vývoji prvního elektromobilu už se intenzivně pracuje. Od příštího roku Škoda rovněž začne vybavovat všechny své vozy filtrem pevných částic, dosud se tato povinnost týkala pouze naftových motorů.

Čtěte také: Ve výplatě najdou zaměstnanci Škodovky rekordní bonus: 45 tisíc korun

DOZVUKY DIESELGATE

A pochopitelně došlo i na největší průšvih koncernu Volkswagen, tedy na aféru Dieselgate. Z 1,2 milionu škodovek, do kterých byl instalován software, jenž dokáže rozpoznat moment, kdy je vozidlo podrobováno emisnímu měření, přepnout v té chvíli na ekologický režim, a obcházet tak povinné limity, jich už třetina problém vyřešila. Zhruba sto tisíc řidičů navštívilo servisy a nechalo si software řídící jednotky přepsat. Čtyři zákazníci podali žalobu.

Vyřešeny byly však dosud pouze dvoulitrové naftové motory, Škoda nyní čeká na schválení stejného postupu pro agregáty o objemu 1,2 a 1,6 litru.

Čtěte také: OBRAZEM. Škodovka se představila v Ženevě

Autor: Martin Weiss

23.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jaromír Jágr byl po prvním ostrém tréninku s Kladnem v dobré náladě, tady hovoří s tiskovým mluvčím Rytířů Vítem Heralem.
25

Jágr? Může přijít hodinu před začátkem a místo mu najdeme," říká Patera

Ilustrační foto.

Ve středu v Boleslavském deníku: prvňáčci ze ZŠ Pastelka MB a ZŠ Chotětov

KRÁTCE: Svátek omezí autobusy

Boleslavsko - Přinášíme vám krátké zprávy z regionu.

AKTUALIZOVÁNO

Do filmového nebe odešla Květa Fialová, Tornádo Lou z Limonádového Joe

Ve věku 88 let zemřela česká filmová legenda Květa Fialová. Slavnou herečku znali diváci především jako zpěvačku Tornádo Lou z westernové parodie Limonádový Joe, hraběnku z komedie Adéla ještě nevečeřela či z klasiky Babička a Šarlotu z Účastníků zájezdu.

Benátky odčinily Vary a chystají se na Jágrovo Kladno

Benátky nad Jizerou – Oklepali se v nejkratší možnou dobu. Hokejisté Benátek dali v pondělním kole WSM ligy zapomenout na sobotní výprask ve Varech. Na domácím ledě otočili utkání s Prostějovem a vyhráli 4:2.

OBRAZEM: Duchovní otec Škody Favorit převzal pamětní medaili

Mladá Boleslav - Letecké muzeum Metoděje Vlacha Mladá Boleslav bylo svědkem jedinečné slavnostní události. V pondělí odpoledne si zde převzal z rukou předsedy poslanecké sněmovny Jana Hamáčka pamětní medaili duchovní otec automobilu Škoda Favorit - konstruktér Petr Hrdlička. Právě tento model letos prochází velkým mezníkem, je to totiž přesně třicet let, co byl Favorit poprvé představen veřejnosti. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení