VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda: Letošní rok bude patřit SUV a Yetimu

Mladá Boleslav – V roce 25. výročí spojení Škody Auto s koncernem Volkswagen měli škodováci důvod k radosti. Dodávky vozů s okřídleným šípem ve znaku stouply celosvětově o 6,7 procenta na 1 126 500 vozů, tržby rostly o bezmála deset procent a pozitivní výsledky se letos projeví i na zaměstnaneckém bonusu, který dosáhne rekordních 45 tisíc korun.

23.3.2017
SDÍLEJ:

Škoda KodiaQFoto: Deník/Martin Weiss

Zatímco loňský rok vedení automobilky hodnotí v superlativech, v hodnocení toho letošního je opatrnější. Rekord se pochopitelně opět očekává, růst však podle prognóz nebude tak markantní. Na středeční výroční tiskové konferenci to poznamenal předseda představenstva Bernhard Maier. Důvodem je zejména nestabilita devizových trhů, zejména síla ruského rublu a britské libry, i politické krize.

Automobilka hodlá své postavení na trhu zvýraznit zejména sázkou na dynamicky rostoucí segment SUV, tedy robustnějších sportovních užitkových vozidel. Vedle nové Škody KodiaQ, která se stala s 20 tisíci objednávkami ještě před uvedením na trh zákaznickým hitem, a populární Škody Yeti, která se po letech dočká kompletního přepracování a bude světu představena ještě v letošním roce, se šušká rovněž o přípravě třetího SUV. Práci na takovém projektu Maier potvrdil, zda se bude realizovat, však nikoliv.

Čtěte také: Po šéfovi designérů odchází také šéf komunikace

MAMUTÍ INVESTICE

Rok 2016 byl z pohledu Škody rokem investic. Z celkových 548 milionů eur putoval největší díl do rozšiřování a modernizace výrobních závodů. Primárně šlo o Kvasiny, které zvyšovaly svou produkci. Ta bude nyní plně využita pro zásobování zákazníků modely KodiaQ a Superb. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi byla největší investicí stavba nové lisovací linky PXL za více než 86 milionů eur. Menší, ale neméně důležitá investice ve výši 12 milionů eur zamířila rovněž na rozšiřování vývojového centra v Česaně, kde od léta probíhá výstavba nového objektu. V centru aktuálně pracují už dva tisíce zaměstnanců.

Právě Česana a její rozšiřování podle členů představenstva ilustruje rostoucí význam značky Škoda pro zbytek koncernu. Zdejší motorové centrum má do budoucna přebírat stále více vývojových úkolů nejen pro Škodovku, ale i pro další koncernové značky. „Česká republika je tak stále zajímavější nejen jako producent aut, ale také jako centrum automobilového vývoje," říká Bernhard Maier.

Čtěte také: Zatnou do Štěpánky bagry opět své drápy?

ČÍŇAN V EVROPĚ?

Na závěr tiskové konference došlo i na několik dotazů týkajících se modelů. Předseda představenstva například potvrdil, že automobilka skutečně zvažuje výrobu karosářské verze Škody KodiaQ, s níž se původně počítalo výhradně pro čínský trh, také pro Evropu. Budou-li stačit výrobní kapacity evropských závodů, mohli bychom se s upraveným Kodiaqem setkávat i u nás. Rovněž potvrdil definitivní stažení Škody Roomster a ústup značky ze segmentu lehkých užitkových vozidel. Následník Roomsteru by se výhledově vrátit mohl, aktuální koncept Strategie 2025 s ním ovšem nepočítá.

Na závěr přišla na přetřes také otázka ekologie. Škoda potvrdila, že ještě v této dekádě uvede na trh první plug-in hybrid vybavený spalovacím motorem i elektromotorem, rovněž na vývoji prvního elektromobilu už se intenzivně pracuje. Od příštího roku Škoda rovněž začne vybavovat všechny své vozy filtrem pevných částic, dosud se tato povinnost týkala pouze naftových motorů.

Čtěte také: Ve výplatě najdou zaměstnanci Škodovky rekordní bonus: 45 tisíc korun

DOZVUKY DIESELGATE

A pochopitelně došlo i na největší průšvih koncernu Volkswagen, tedy na aféru Dieselgate. Z 1,2 milionu škodovek, do kterých byl instalován software, jenž dokáže rozpoznat moment, kdy je vozidlo podrobováno emisnímu měření, přepnout v té chvíli na ekologický režim, a obcházet tak povinné limity, jich už třetina problém vyřešila. Zhruba sto tisíc řidičů navštívilo servisy a nechalo si software řídící jednotky přepsat. Čtyři zákazníci podali žalobu.

Vyřešeny byly však dosud pouze dvoulitrové naftové motory, Škoda nyní čeká na schválení stejného postupu pro agregáty o objemu 1,2 a 1,6 litru.

Čtěte také: OBRAZEM. Škodovka se představila v Ženevě

Autor: Martin Weiss

23.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Městská knihovna Mladá Boleslav se ve středu odpoledne proměnila na malé bojiště.
12

OBRAZEM: Knihovna se přeměnila na malou pevnost

Lukáš Magera prodloužil smlouvu v Mladé Boleslavi do konce června 2019.

Lukáš Magera prodloužil smlouvu

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Kde a za kolik zaparkujete ve středočeských městech

Boleslavsko /INFOGRAFIKA/ - Ta nejvhodnější místa k parkování v okolí vlastního bydliště zná každý řidič jako své boty, co ale když vyrazíte k sousedům? Třeba na nákupy, nebo prostě jen na výlet. Většina parkovišť, zejména v centrech měst je dnes už zpoplatněna. Deník pro vás proto provedl průzkum kde a za kolik zaparkujete, ať už na Boleslavsku, nebo ve větších středočeských městech. Nádavkem přidáváme pár tipů, kde můžete poblíž centra měst parkovat ještě pořád zcela zdarma.

KRÁTCE: Pavouk spustil poplach ve škole

Boleslavsko - Přinášíme vám krátké zprávy z regionu.

Mnichovo Hradiště láká nové obyvatele

Mnichovo Hradiště – Až o dva tisíce obyvatel by se město mohlo rozrůst do několika let. V územním plánu se totiž nachází pozemek o velikosti zhruba devatenáct hektarů, který už roky zeje prázdnotou. A právě zde by mělo vyrůst malé satelitní městečko, které by bylo součástí Hradiště.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení