Dosud nepředstavitelné! Nejprodávanější model z mladoboleslavské automobilky dostane nový velmi úsporný motor.

Jde o malý čtyřválec s objemem 1,2 litru TSI s výkonem 77 kilowatt s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem.

Škoda Octavia tak dostane motor známý z terénního modelu Yeti. Díky vysokému výkonu a maximu točivého momentu 175 Nm v rozmezí otáček 1550 až 4100 za minutu je tato velmi pružná pohonná jednotka ideální jak do města, tak pro dálniční provoz.

Moderní trendy motor

Motor bude volitelně k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo také ve verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

„Moderní motor sleduje moderní trend – tedy menší objem s vysokým výkonem,“ řekl Deníku mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Umožňuje tak spojit úspornost a ohleduplnost k životnímu prostředí s přesvědčivými jízdními vlastnostmi. Octavia 1,2 TSI s kombinovanou spotřebou 5,7 litru na 100 kilometrů plní normu EU5 a je nejúspornější benzinovou motorizací modelové řady Octavia. Díky nízkým emisním hodnotám (134g CO2/km) významně přispívá ke snižování emisního průměru vozů Škoda.

Octavia za 353 tisíc

Zákazníkům bude Octavia 1.2 TSI k dispozici od února 2010. Cena vozu ve verzi Prima je přes 353 tisíc korun. Již nyní přijímají autorizovaní dealeři objednávky.

„Na náš objemově nejmenší agregát jsme skutečně hrdí; představuje ideální kombinaci nejnovějších technologií, úsporného provozu a ekologického přístupu k provozu automobilu. Je to vyspělá pohonná jednotka nabízející výborné jízdní vlastnosti za každých okolností,“ řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nový agregát navazuje na více než 110 let tradice výroby motorů v Mladé Boleslavi. Závod na výrobu agregátů jej montuje od podzimu roku 2009 a produkce během letošního roku dosáhne 1000 kusů denně.