VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto přichází s novými nadupanými motory

Mladá Boleslav - Nové motory, automatická převodovka a pohon všech čtyř kol. To je nová "výbavička" pro vozy Škoda Octavia a Superb.

21.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Svačina

Nová konfigurace pohonného ústrojí pro modely Octavia a Superb nabízí komfort automatického řazení v kombinaci s pohonem všech kol, který představuje podstatné zlepšení bezpečnosti vozu ve všech situacích.

„Modely Superb a Superb Combi jsou ve variantě s pohonem všech kol velmi oblíbené; představují téměř deset procent prodaných vozů, verze kombi se pak s pohonem všech kol prodá pětina. Začátkem listopadu proto dostane modelová řada Superb další přírůstek v podobě atraktivní kombinace agregátu 2,0 TDI s přímým vstřikováním a filtrem pevných částic o výkonu 103 kW a automatické dvojspojkové šestistupňové převodovky DSG s pohonem všech kol,“ řekl Deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.

Dostupná bude pro obě karosářské varianty. Rozdělení výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune točivý moment na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky. Tím je zaručena bezpečná jízda za každého stavu vozovky: na sněhu, na ledu i za deště.

Atraktivní kombinace pohonného řetězce rozšíří také nabídku modelové řady Octavia. Naftový motor 2,0 TDI CR DPF 103 kW a automatická převodovka DSG spolu s pohonem všech kol bude dostupná jak pro model Octavia Combi, tak pro individualistickou verzi Scout. Octavia s pohonem všech kol slaví úspěchy; jen za rok 2009 se prodalo téměř čtrnáct tisíc vozů. Ve variantě kombi pak verze s pohonem všech kol představuje patnáct procent prodaných vozů. O kvalitách a vynikajících jízdních vlastnostech modelu Škoda Octavia 4×4 se již přesvědčily desetitisíce zákazníků na celém světě.

„Tento vůz je elegantním společníkem na každodenních cestách do zaměstnání stejně jako spolehlivým partnerem ve volném čase. Čtenáři časopisu AutoBild Allrad zvolili vůz Škoda Octavia Combi 4×4 „čtyřkolkou“ roku 2008. Podobně získala Octavia Scout titul „Best Crossover Estate“ britského časopisu 4×4,“ uvedl Krauskopf.

Mezi hlavní výhody spojky Haldex čtvrté generace patří okamžitá reakce v závislosti na jízdní situaci, bez nutnosti prokluzu předních kol, bezpečnější jízdní vlastnosti díky okamžitému přerozdělení točivého momentu dle trakčních možností jednotlivých kol, lepší ovladatelnost a neomezená kompatibilita se systémy ABS a ESP.

Škoda Auto neustále zvyšuje užitnou hodnotu svých vozů. Simply Clever řešení umožňují nejvýhodnější možný poměr cena / výkon, který je jedním ze základních znaků všech modelů Škoda Auto.

Autor: Pavel Svačina

21.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jaromír Jágr
10

Jágr se vrátil a kouká dopředu. K Floridě se vracet nechce

Farma Čapí hnízdo na Benešovsku.
50

Kvůli svatbě Andreje a Moniky se do Čapího hnízda veřejnost nedostane

Opravy – kdy je hradí nájemce a kdy pronajímatel?

Nájmy bytů jsou poměrně obvyklé, méně častý byl donedávna pronájem domů, nicméně to se mění. S ohledem na vysoké ceny pozemků dává řada lidí přednost právě pronájmu. Přesto i na první pohled jednouchý pronájem s sebou nese řadu právních aspektů, na které je třeba dávat pozor. Jedním z nich jsou nepochybně opravy pronajímané nemovitosti.

KRÁTCE: Na koupališti padl rekord

Boleslavsko - Přinášíme vám krátké zprávy z regionu.

AKTUALIZOVÁNO

Koudelka bral zlato i bez rozcvičky

Malaga / Mladá Boleslav /FOTOGALERIE/ – Do Španělska si jel pro medaile. A cíl nakonec splnil. Mladoboleslavský atlet Vojtěch Koudelka si přivezl ze světových her transplantovaných sportovců jednu zlatou a jednu stříbrnou medaili. „Na čtvrtce mě o zlato připravila špatně zvolená taktika,“ sypal si popel na hlavu po svém návratu boleslavský běžec, který závodí i s transplantovanou ledvinou.

František Jungmann: Byli jsme vandráci, neseděli jsme ale celý den u hospody

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Před třiceti lety se František Jungmann vracel do Českého ráje, kde s batohem na zádech po turistických stezkách i mimo ně nachodil pěšky stovky kilometrů, několikrát do roka. Tehdy netušil, že po Lounech, kde bydlel a pracoval v tamním pivovaru, se stane jeho osudem Pivovar Rohozec v samém srdci Českého ráje. V jeho čele stojí už dvanáct let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení