Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v loňském roce znásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Tržby Škoda Auto se loni zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Na tiskové konferenci v Praze to dnes novinářům sdělilo vedení Škoda Auto.

Škoda již dříve uvedla, že její prodej loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763 tisícvozů. Růst produkce Škoda Auto hlásí i v letošním roce.

Nové auto půjde do prodeje ještě letos

Vedení společnosti Škoda Auto dnes zároveň oznámilo, že mladoboleslavská automobilka letos v Česku zahájí prodej nového modelu nazvaného City Car. Tento malý automobil Škoda Auto nabídne jako tří i pětidvéřový. "Zahájení prodeje je plánováno ještě v roce 2011. Napřed na domácím trhu v ČR a na evropský trh bude vůz uveden po náběhu plné produkce v příštím roce," uvedla firma.

Jak bude vůz vypadat, ukáže Škodovka zřejmě na autosalonu ve Frankfurtu.Je však pravděpodobné, že bude mít mnoho společného s konceptem UP!, jenž se začne vyrábět na jedné lince v Bratislavě a ponese kromě Škodovky také značky Volkswagen a Seat.

V roce 2012 pak má přijít na trh kompaktní limuzína, umístěná mezi modely Fabia a Octavia. „Má pro značku Škoda otevřít další velkoobjemový segment," uvádí se v tiskové zprávě k výroční konferenci. Ńapříklad server Aktuálně.cz píše, že z toho lze usuzovat, že nové auto v roce 2012 bude mít karosérii sedan.

Česká automobilka loni těžila ze silného růstu poptávky na rozvíjejících se trzích v Číně, Indii a Rusku. Firmě se také dařilo rozvíjet vedoucí postavení na českém trhu. Za první dva měsíce letošního roku hlásí Škoda Auto nárůst prodeje o 25 procent na 132.100 vozů.

"Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním kurzu růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.

Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen už dvacet let, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině. Do roku 2018 chce Škoda celosvětový prodej minimálně zdvojnásobit. Proto plánuje rozšířit nabídku modelů a posílit aktivity na mezinárodních trzích.

ČTK, Pavel Svačina