VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poplach ve Škodovce: řeší, kde vzít stropy, dodavatele vyplavila povodeň

Mladá Boleslav - Škoda Auto stahuje své světové zásoby interiérových stropů do Mladé Boleslavi a podniká kroky, jak nepřerušit výrobu.

10.8.2010 12
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Škoda Auto

Automobilka Škoda úspěšně překonala odbytovou krizi a veze se na vlně stoupající výroby i zájmu zákazníků. V tomto okamžiku ale hrozí, že ji zasáhne jiný nečekaný nepřítel, než je krize na trzích, a to povodeň. To samé hrozí i kolínské TPCA.

Dodavatele smetla voda

Právě velká voda totiž zaplavila zásadního dodavatele automobilek, firmu Grupo Antolin Bohemia v Chrastavě, která vyrábí stropy do interiérů všech vozidel zmíněných značek, kromě škodováckého terénního modelu Yeti.

„Zvláště teď, když zažíváme konjunkturu v odbytu, by to pro nás byla rána,“ podotkl šéf škodovácký odborů KOVO Jaroslav Povšík. Ten Boleslavskému deníku řekl, že vedení firmy dělá vše proto, aby zajistilo potřebné dodávky interiérových stropů. „Stahují se zásoby ze všech skladů, firemní logistika využívá všech svých letitých zkušeností a umu, aby se výroba nezastavila,“ uvedl Povšík.

Pokud se však nepodaří produkci v Chrastavě včas obnovit, hrozí automobilkám i přes zatím dostatečné zásoby zastavení výroby. V takovém případě by zaměstnanci Škody Auto zůstali doma, ale mzdu by pobírali. „Šlo by o překážku v práci ze strany zaměstnavatele a zaměstnancům tak ze zákona náleží nejméně 80 procent průměrné mzdy,“ vysvětlil Povšík. V kolínské TPCA mají zaměstnanci aktuálně hromadnou dovolenou.

Škodovka vyslala pomoc

Obě automobilky vyslaly do zatopené dodavatelské firmy vlastní lidi, aby pomohli urychlit obnovu výroby. „Naši technici a také firemní hasiči pomáhají na místě s odklízením škod,“ potvrdil Boleslavskému deníku mluvčí firmy Škoda Auto Jaroslav Černý. Podle něho však není vůbec jisté, kdy se produkci Grupo Antolin Bohemia podaří obnovit.

„U nás zatím výroba vozů pokračuje, máme zásoby stropů, nedokážeme ale odhadnout, jak dlouho nám to vydrží,“ odmítl případné spekulace Černý.
Hůř je na tom ale kolínská automobilka. Pokud chrastavský dodavatel nezahájí výrobu nejpozději začátkem příštího týdne či například nezajistí náhradní dodávky z jiných zdrojů, kolínská TPCA bude muset řešit, co se svými zaměstnanci. Jede totiž systémem just in time, takže zásob má minimum.

V Kolíně nemají zásoby

„V této chvíli zjišťujeme situaci, zástupci automobilky vyjeli přímo na místo. Pokud dodavatel výrobu nezahájí, budeme situaci řešit převedením zaměstnanců na jinou práci, vzděláváním, na které za běžného provozu není čas, případně volnem. Po hromadné dovolené ale každopádně normálně nastupujeme do zaměstnání,“ uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava.

Podle nejnovějších informací se v Chrastavě minimálně tento týden vyrábět nezačne. Během povodní v noci ze soboty na neděli se totiž firmou prohnala téměř dvoumetrová vlna špinavé vody, která poškodila i výrobní zařízení. Obnovu výroby navíc komplikuje i fakt, že někteří zaměstnanci sami bojují s vodou ve vlastních povodní zničených domech.

Krizová opatření

Škodovka již začala stahovat zásoby stropů z Ruska, kde má továrna dovolenou a přemýšlela i o importu z Číny, kde si vyrábějí stropy sami. To ale zavrhla, protože mají jiné parametry.

Podle serveru Aktuálně.cz však firma začala postupně měnit způsob výroby nikoli podle toho, jak vozy padají do systému dle objednávek zákazníků, ale podle toho na které konkrétní vozy je největší dostatek stropů. Jak dlouho ale toto řešení pomůže, není jasné.

Autor: Pavel Svačina

10.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sebastien Minarik přišel na svět 13. srpna s mírami 2,99 kg a 48 cm. S maminkou Martinou a tatínkem Petrem bude bydlet v Mladé Boleslavi.
9

Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech

Ředitel infocentra v Mladé Boleslavi Gérard Keijsper

Šéf mladoboleslavského infocentra: Metalová cesta nadchla na internetu celý svět

Cyklistická šampionka prožila krásné dny volna. Bez kola!

Mladá Boleslav – Tahle rodina si život bez sportu neumí představit. Přesněji řečeno život bez kola.

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

OBRAZEM: Pohádkový statek na Blatech: Chovají zde i lamy alpaky

V samotném srdci Českého ráje na úpatí Prachovských skal se nachází rodinný statek Blata Český ráj, který je domovem nejen pro dostihové koně, ale také pro lamy alpaky, kozy domácí nebo oslíky holandské. Právě s těmito a dalšími zvířaty, které tu majitelé chovají od roku 2011, se mohly seznámit děti z divadelního tábora, který se koná v blízkosti statku. Malí návštěvníci se od majitelky dozvěděli nejen spousty zajímavostí ze života zvířat, ale také mnoho informací o jejich chovu a práci na statku. Velký obdiv pak u táborníků sklidili dostihoví koně.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení