Podle očekávání došlo v důsledku náběhu nové generace modelu Škoda Octavia k poklesu počtu dodávek zákazníkům o 7,8 procent oproti minulému roku.

Ve vývoji odbytu se projevil také pokračující klesající trend na některých evropských trzích. Na čínském trhu, který je největším trhem značky Škoda na světě, zvýšila česká automobilka své dodávky zákazníkům o více než čtyři procenta.

Lépe než celkový trh se výsledky značky Škoda vyvíjely například v Německu, Velké Británii nebo v Rakousku.

V důsledku generační obměny modelů počítá Škoda  s tím, že v první polovině roku dojde k poklesu počtu dodávek zákazníkům.

Ve druhé polovině roku by se následné zvýšení výrobní kapacity mělo pozitivně projevit na vývoji odbytu.

Vzhledem k těmto skutečnostem dodala Škoda v lednu svým zákazníkům více než 69.500 vozů, což je o 7,8 procent méně než ve stejném období loňského roku.

S ohledem na náběh nového modelu a zčásti i složité ekonomické prostředí dodala Škoda svým zákazníkům v západní Evropě 26.500 vozů - vloni v lednu 29.300.

Ve Velké Británii Škoda dále roste. Zákazníkům zde bylo dodáno více než 4.300 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 700 vozů. V Dánsku vzrostly dodávky zákazníkům z 600 na téměř 800 vozů. V Rakousku vzrostly dodávky téměř o pětrinu na téměř 2.400 vozů.

V Německu, na druhém největším odbytišti značky Škoda, se automobilce i přes podstatný pokles celkového trhu podařilo zvýšit tržní podíl na téměř 4,7 procent. Prodeje v Německu vzrostly o 0,2 procenta na více než 8.900 vozů.