„Na rozdíl od piva, kde jsme zaznamenali v prodeji mírný pokles, u vody to byl skokový nárůst, a to až o sto procent,“ potvrzuje Červený a dodává, že s obavami vyhlíží podzim. Má strach, že se chladné počasí negativně podepíše na jeho distribuci. Důvodem je protikuřácký zákon. „Přes léto byly v provozu terasy a letní zahrady, takže ten dopad tady nebyl, ale obáváme se, že během zimy ho pocítíme. A rozhodně nebude pozitivní,“ obává se ředitel.

Jeho kolega, ředitel pivovaru Svijany Roman Havlík ale jeho obavy nesdílí. „Ano, lze očekávat, že se to nějakým způsobem na prodeji piva v restauracích podepíše, ale rozhodně to nevidíme černě. Náš pivovar dlouhodobě roste a snažíme se držet krok s vývojem poptávky. Proto již na začátku příštího roku otevřeme novou stáčírnu piva,“ prozradil jednu z největších novinek. Od roku 2018 tak zákazníci koupí svijanské pivo v lahvích, ale i v plechovkách.

Boleslav má lavičku Václava Havla.
OBRAZEM: Mladá Boleslav má lavičku Václava Havla

Už letos se ale milovníci pěnivého moku ze svijanského pivovaru mohou těšit na speciální pivo s názvem Dux. Jedinou várku speciálního světlého piva uvařil pivovar při příležitosti letošních Dní českého piva. Jedná se o třinácté svijanské pivo, které se bude čepovat ve zhruba sto sedmdesáti vybraných svijanských restauracích pouze po dobu konání akce, a to zhruba do konce září. Během svátku 28. září ho mohou ochutnat také návštěvníci Svatováclavské slavnosti přímo na zámku Svijany.

Pozitivně hodnotí uplynulou sezónu také v pivovaře Klášter a ani tady se výrazného negativního dopadu protikuřáckého zákonu nebojí. „Je všeobecným trendem, že stoupá konzumace piva doma, s čímž souvisí i zvýšená poptávka po lahvovém pivu. Jestli se protikuřácký zákon projeví v zimě, to ukáže až čas,“ zamýšlí se specialista spotřebitelského marketingu Marek Pivka.

Uplynulou sezónu si pochvaluje i František Jungmann, předseda představenstva Pivovaru Rohozec. Vloni se v Rohozci pyšnili výstavem asi 69 tisíc hektolitrů piva. Letos by to mělo být stejně, možná i více. „Vše nasvědčuje tomu, že jsme nad loňským výstavem. V současnosti je těžké pořád růst. Konkurence je veliká, hodně se útočí cenami. Ty doby, kdy jsme meziročně rostli až o dvacet procent, jsou pryč. Když dosáhneme meziročně dvě procenta navíc, považujeme to za úspěch,“ říká František Jungmann. 

Houby. Ilustrační foto.
Otravy houbami jsou letos zatím ojedinělé