VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové elektrokolo rozšiřuje nabídku jízdních kol Škoda

Mladá Boleslav - Nové atraktivní elektrokolo Green E Line rozšiřuje stávající nabídku jízdních kol značky Škoda.

16.7.2013
SDÍLEJ:

Elektrokolo Škoda Green E LineFoto: Škoda Auto

Škoda Auto přichází na trh se svým prvním elektrokolem. Jízdní dosah na elektřinu je až 105 kilometrů. Elektrokolo lze již nyní zakoupit v obchodní síti mladoboleslavské značky nebo eshopu Škoda Auto.

Nové atraktivní elektrokolo Green E Line rozšiřuje stávající nabídku jízdních kol značky Škoda. Ta zahrnuje deset modelů – od dětských a juniorských, přes krosová a horská, až po silniční speciály. V nabídce budou poprvé také horská kola v čím dál oblíbenějším rozměru 29 palců.

„Význam elektrického pohonu hraje u jízdních kol stále větší roli," říká Werner Eichhorn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

„Nové elektrokolo Škoda Green E Line nabízí sportovní vyžití za přispění moderní techniky. Je ideálním doplněním aktuální nabídky jízdních kol, nejširší v historii naší značky." Při výrobě svého prvního elektrokola vsadila Škoda Auto na spolupráci s renomovaným specialistou na terén – rakouskou společností KTM.

Nové kolo Škoda Green E Line je konstruováno jako tzv. „Pedelec" (Pedal Electric Cycle). U tohoto typu elektrického kola má motor funkci pouze jako omezený pomocný pohon při šlapání do pedálů. Z legislativních důvodů systém pomáhá do maximální rychlosti 25 km/h.

Dojezd jízdního kola s podporou elektromotoru je až 105 km. Li-Ion baterii lze z elektrické sítě dobít za 4 hodiny. O pohon se stará elektromotor značky BionX, integrovaný do náboje zadního kola. Jeho výkon je 250 Wattů a energii čerpá z akumulátoru o hmotnosti 2,6 kg a kapacitě 423 Watthodin, umístěném na rámu kola. Celé kolo pak váží pouze 21,7 kg.

Senzory neustále vyhodnocují parametry jako je rychlost, frekvence šlapání a točivý moment. V závislosti na nastavení pak elektromotor přidává dalších 35, 75, 150 nebo 300 % k vlastnímu výkonu cyklisty.

Motor lze samozřejmě zcela vypnout, poté se cyklista pohybuje jen vlastní silou.

Systém je vybavený i funkcí rekuperace. Díky tomu se vrací energie získaná při brzdění nebo sjezdu z kopce zpět akumulátoru. Výhodou zvolené konstrukce a použitých komponent je fakt, že jednoduchou výměnou zadního kola a demontáží baterie se z elektrokola Green E Line stane běžné krosové kolo.

Nové elektrokolo Green E Line je nejmladší novinkou rozsáhlé nabídky jízdních kol mladoboleslavské značky. Sortiment Škoda Originálního příslušenství zahrnuje kromě toho celkem deset modelů pro různé druhy využití a různé věkové skupiny. Pro příznivce hladkého asfaltu jsou v nabídce dvě silniční kola.

Fanoušci terénních tras se mohou těšit na čtyři nové modely horských kol Škoda. Hned tři z nich jsou přitom v atraktivním rozměru 29 palců. S novou výbavou přesvědčí také krosové kolo Škoda Cross. 

Aktuální kolekcí jízdních kol česká automobilka opět dokládá svůj hluboký vztah k cyklistice, který trvá téměř 120 let. Značka totiž byla v prosinci 1895 založena jako výrobce jízdních kol Václavem Laurinem a Václavem Klementem. V prvních letech vyráběli oba nadšení průkopníci mobility jízdní kola značky Slavia, od roku 1899 pak motocykly pod značkou Laurin & Klement (L&K) a v roce 1905 konečně i svůj první automobil, vůz Voiturette A. V roce 1925 došlo k fúzi firmy L&K s koncernem Škoda.

Těsné sepětí s cyklistikou dnes Škoda Auto potvrzuje také svými rozsáhlými sponzorskými aktivitami. Vedle mezinárodních závodů, jako jsou Tour de France a Giro d'Italia, podporuje Škoda Auto již několik let i cyklistické aktivity v České republice. Patří mezi ně například oblíbená série Kolo pro život, největší série závodů horských kol na světě. V uplynulých třinácti letech se tohoto seriálu zúčastnilo celkem zhruba 160 tisíc profesionálních a amatérských cyklistů, z toho 20 tisíc jen v roce 2012.

Pro ty závodníky, kteří jsou rádi pány svého času a neradi se tlačí na startu, nabízí Škoda Auto v České republice individuální cyklistickou soutěž Virtual Cup. Závodí se na jedné z 16 předem stanovených tras s GPS přístrojem a výsledky se nahrávají a porovnávají online na www.virtualcup.cz. 

Autor: Redakce

16.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Závodu Cyklotřicítka Hrabalovým Polabím se mezi 213 účastníky na startovní listině objevil i osmasedmdesátiletý Bohuslav Hanuš z Poděbrad.
8

V 78 letech ujel 900 kilometrů do Hamburku

Dětský den v Nepřevázce u Mladé Boleslavi.
82

Dětský den v Nepřevázce: pohoda a šílené vedro

Mladoboleslavský Fotoklub Sokol je jedním z nejstarších v republice

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Mladoboleslavský fotoklub Sokol letos slaví své 95. narozeniny a je tak pravděpodobně nejstarším klubem u nás. Podle předsedy Zdeňka Halíře za úspěchem stojí nejen tvrdá dřina, ale i trocha obyčejného štěstí. Po první světové válce, když nastal první boom fotografie, žil shodou okolností v Boleslavi člověk, pro kterého fotografování bylo velkým koníčkem. V roce 1922 následně profesor Járský založil fotoklub, který funguje dodnes.

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Praha – Aktuální situace je alarmující. To k tématu syfilis a ostatních pohlavních chorob uvedl Martin Šalek z Nemocnice na Bulovce. Před lehkomyslností, s níž si někteří lidé počínají ve svých vztazích, chtějí před začátkem hlavní sezony letních dovolených a prázdnin příští týden varovat nejen odborníci z Bulovky.

AKTUALIZOVÁNO

Večerní drama v Benátkách. V garáži vybuchly plynové lahve

Benátky nad Jizerou /FOTOGALERIE/ – Několik výbuchů v pátek večer před osmou hodinou probralo z klidu obyvatele Smetanovy ulice v historické části města. Plynové láhve tam vybuchly v garáži, která naštěstí nebyla součástí rodinného domu.

Slunovrat zahájil Miro Šmajda s Františkem Nedvědem v komorní atmosféře

Sázava /FOTOGALERIE/ - Festival Slunovrat v areálu Sázavského ostrova zahájili pořadatelé v pátek v 17 hodin. Možná právě nultý ročník či krásné počasí ke koupání předurčilo, že na začátek akce přišel malý počet návštěvníků. I tak ale areál během následujících hodin vítal nové a nové příchozí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies