VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Motorsport se představí v Monte Carlu.

Mladá Boleslav - Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo.

17.12.2008
SDÍLEJ:

Koncept vozu Fabia S2000.Foto: Škoda Auto, a.s.

Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem.
Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“

Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: “Oba, Jan
i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme,
že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.


Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg
Pohon: 4x4
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
17.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

KRÁTCE: Centrum města se uzavře

Vladimír Mišík.
14

Slavný rocker hrál ve městě po 44 letech

Růžička vychytal jeden bod

Mladá Boleslav /FOTOGALERIE/ – Bruslaři doma přivítali ve Škodováckém derby Plzeň a dlouho to vypadalo, že nezískají ani bod. Nakonec dvě a půl minuty před koncem za stavu 1:2 odvolali na závěr přesilové hry brankáře a z převahy dvou mužů vytěžili alespoň bod a prodloužení. To rozhodl v jeho polovině plzeňský Milan Gulaš, který ve svém druhém samostatném nájezdu během nastaveného času překonal boleslavského gólmana Růžičku.

OBRAZEM: Ve vodě nežijí jen vodníci

Mnichovo Hradiště - Místo do lavic vyrazili žáci třetích, čtvrtých a pátých tříd jedné ze základních škol v Mnichově Hradišti na ryby. U Jizery pro ně byla připravena akce s názvem Ve vodě nežijí jen vodníci, kde se seznámili nejen s životem pod vodní hladinou.

Kam o víkendu za sportem

Mladá Boleslav - Připravili jsme přehled víkendových zápasů. 

Salač: Nečekal jsem, že naskočení do rozjetého vlaku bude tak těžké

Jerez (Španělsko) – Tři měsíce od vážného zranění se vrátil boleslavský motocyklový závodník Filip Salač do kolotoče šampionátu mistrovství světa juniorů Moto3. A na vlastní kůži se přesvědčil o tom, že návrat po závodní pauze nebude jednoduchý. „Že se těžko nastupuje do plně rozjetého vlaku jsme věděli, ale že to bude až takhle obtížné jsme nečekali,“ komentuje své španělské účinkování lakonicky sám závodník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení