VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Motorsport se představí v Monte Carlu.

Mladá Boleslav - Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo.

17.12.2008
SDÍLEJ:

Koncept vozu Fabia S2000.Foto: Škoda Auto, a.s.

Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem.
Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.“

Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: “Oba, Jan
i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme,
že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu“.


Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:

Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg
Pohon: 4x4
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
17.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Motorkář zmlátil řidiče, do jehož auta narazil

Ilustrační foto
6

Lidé čím dál častěji využívají úklidové firmy

AKTUALIZOVÁNO

Ať autobusy jedou i v den stávky, požaduje kraj

Střední Čechy – Protest neprotest, vozit lidi je třeba. To je stanovisko středočeského hejtmanství, které v souvislosti s připravovanou stávkou řidičů autobusů kvůli platům (ohlášenou na čtvrtek 6. dubna) prezentovala ve čtvrtek hejtmanka Jaroslava pokorná Jermanová (ANO).

KRÁTCE: Naučte se zdobit vejce jinak

Přinášíme vám přehled toho, co se chystá na Boleslavsku.

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách opět klesly

Ceny pohonných hmot ve středních Čechách v uplynulém týdnu opět mírně klesly. Litr nejprodávanějšího benzinu Natural 95 stojí průměrně 31,06 koruny, což je o 17 haléřů méně než před týdnem. Nafta zlevnila o 14 haléřů na 30,38 koruny. Vyplývá to z údajů společnosti CCS, která ceny pohonných hmot sleduje.

Ledy tají! Město a Škoda opět spolupracují

Mladá Boleslav – Rozšíření hřbitova v Čejeticích, rekultivace zeleného pásu mezi areálem automobilky a dálnicí a dopravní řešení problematických křižovatek, to jsou první tři velké projekty v hodnotě asi 80 milionů korun, k jejichž řešení se ve středu zavázali zástupci města a automobilky na společném setkání ve Škoda Muzeu. Zasedání výboru pro spolupráci s automobilkou Škoda Auto vyvrcholilo podpisem tří smluv. Podle primátora Raduana Nwelatiho se jedná o historický moment.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies