VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovky vezou dvě medaile z Monte Carla

Monaco - Škoda Motorsport dosáhl historického úspěchu na legendární Rally Monte Carlo.

24.1.2010
SDÍLEJ:

Juha Hänninen ve Škodě Fabia S2000.Foto: Škoda Auto

Tak to je parádní vstup do Intercontinental rally challenge (IRC)! Škodovácký Motorsport postavil do slavné soutěže tři posádky.

K osvědčené finské Hänninek – Markkula a české Kopecký – Starý ještě přibrala na úvodní podnik šampionátu „domácího“ pilota Vouilloze.

A ani jedna posádka nezklamala. Hänninen dojel na celkovém druhém místě, Voilloz si z Monte Carla odvezl bronzový věnec za třetí místo.

„Je to pro značku Škoda historický úspěch. Poprvé jsme na nejslavnější soutěži obsadili dvě místa na stupních vítězů. Zároveň je to pro nás výzva do budoucna, bojovat o nejvyšší umístění. Velkou radost mám i z úspěchu privátních vozů Fabia Super 2000, jen se potvrdilo, že jsou dobrá, výkonná a spolehlivá,“ zářil štěstím šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek.

Obě Škodovky tak nestačily pouze na vítězného Mikko Hirvonena, někdejšího vicemistra světa šampionátu WRC, který oslavil vítězstvím premieru vozu Ford Fiesta S2000 v seriálu IRC.

Rally Monte Carlo, která patří k nejnáročnějším v celém seriálu, dostála svému přívlastku „legendární“ i v letošním roce. Byla nejdelší v celé své historii a kvůli měnícím se podmínkám na trati, a tudíž často složité volbě pneumatik, velmi těžká. Jezdci museli zvládnout během čtyř dnů 405 ostrých kilometrů a více než 1200km přejezdů.

„Jsem velmi spokojený. Snažil jsem se jet takticky, příliš neriskovat. Přál jsem si na trati více sněhu, ale i tak byla soutěž velmi dlouhá a náročná,“ řekl Hänninen, který za vítězním Hirvonenem zaostal o necelé dvě minuty.

Francouzský jezdec Nicolas Vouilloz ke svému angažmá poznamenal: „Jel jsem na jistotu, abych nezklamal důvěru, kterou ve mě tým Škoda Motorsport vložil. Jsem rád, že jsem dostal příležitost jet s vozem Škoda Fabia S2000 Rally Monte Carlo a s výsledkem jsem velice spokojený.“

Doplňme, že Jan Kopecký dovezl svůj speciál do cíle na skvělém pátém místě. A to i přesto, že v první etapě musel měnit přímo na trati kolo a první den zakončil na „děsivém“ 41. místě. Kde mohl Kopecký skončit nebýt zmíněného defektu?

„Po problémech, které jsme měli s defekty během první a druhé etapy a celkové náročnosti rally jsme s výsledkem spokojeni,“ řekl Kopecký.

„V rámci programu pro letošní sezonu budou obě posádky týmu Škoda Motorsport Kopecký a Hänninen startovat v druhém i třetím podniku seriálu v Jižní Americe,“ potvrdil Michal Hrabánek.

Autor: Jaroslav Bílek

24.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Dálnici D10 na Mladoboleslavsku uzavřela nehoda šesti aut

Matěj Stříteský.

Boleslav získala obránce Kotvana. Stříteský podepsal novou smlouvu

Češka žijící v Londýně: Lidé se spíše diví, že se to nestalo dřív

Příbram/Londýn - Středeční teroristický útok v Londýně otřásl celým světem. Situaci v Londýně popsala Deníku Martina Stromková z Příbramska, která v Anglii žije zhruba deset let.

Generální stop. Nová funkce umožní rychlejší zastavení vlaků

Sadská - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) doplní dispečerské terminály o funkci, která umožní dálkové zastavení vlaku i na tratích s digitálním radiovým systémem. Dosud se na těchto typech tratí v krizových situacích muselo volat strojvedoucímu a upozorňovat ho na nebezpečí. Nově bude moci vlak zastavit přímo výpravčí, čímž se ušetří cenné vteřiny, které často rozhodují o lidských životech. Novinku ve středu SŽDC představila na nádraží v Sadské na Nymbursku. Vlak při zkoušce zařízení sám zastavil po stisknutí příslušného políčka na dotykové obrazovce.

Byty pro dlužníky nejsou. Zákoník je zrušil

Mladoboleslavsko – Co s nájemníky, kteří bydlí v městských bytech, ale neplatí? To je otázka, kterou se snaží vyřešit snad všechna města na Mladoboleslavsku. Kde nepomáhá domluva ani splátkový kalendář, tam zbývá poslední krok – stěhování.

Štěpánek: Rádio Delta bylo dítě, které jsme hýčkali

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ – Jiří Štěpo Štěpánek je ústřední postavou boleslavského rádia Kiss Delta od jeho založení v roce 1995. Nyní, když se z Kissu stává jednotná značka a vysílání bude již brzy odbavováno pouze z Prahy, jsme se ho zeptali na pocity, které konec stávajícího týmu provází.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies