VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Hoškovic se přivalí monstra

Hoškovice - Hoškovické letiště bude o víkendu patřit dragsterům.

5.5.2011
SDÍLEJ:

Motocyklové dragstery v HoškovicíchFoto: Foto: Vladislav Fanta

Co je to dragster? Kam vyrazit na závody dragsterů?

Dragster = Monstrum s obrovským výkonem , speciální široké pneumatiky, dým ze spálené gumy při jejich ohřevu, prudký start se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,2 s.

Závody dragsterů se jezdí na tratích ¼ míle (402 m) dlouhých. Cílem je zdolat daný úsek trati s pevným startem v co nejkratším čase a porazit druhého soupeře.

Seriál závodů je letos vypsán jako Mezinárodní Mistrovství ČR a tak je český šampionát otevřený pro zahraniční jezdce a o titul „Mistr ČR“ bodují všichni zúčastnění. Našim jezdcům budou opět dělat společnost jezdci a týmy např. z Itálie, Německa, Holandska, Belgie, Dánska.

První závod seriálu Czech Drag Serie – Mezinárodní Mistrovství ČR dragsterů 2011 začíná tradičně závodem Drag Day I. Opening na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště, letos dvoudenním závodem 7. - 8. května. Více jak šedesát závodních týmů českého šampionátu, včetně evropské třídy velkoobjemových dvouválců Super Twin Top Gas, zaplní depo a jezdci budou bojovat o své první body.

Druhý závod Drag Day II. Europe, se koná opět na letišti v Hoškovicích 4. - 5. června. Také na tomto závodě uvidíme českou reprezentaci a třídu Super Twin Top Gas s velkou účast zahraničních jezdců. Na další závod DRAG DAY III. se mezinárodní seriál přesune 9. července do jihočeských Tchořovic u Blatné. O „Mistrech ČR“ se bude tradičně rozhodovat na posledním mezinárodním závodě seriálu Drag Day IV. Finals, který se koná 3. září na letišti v Hoškovicích.

Všechny závody Czech Drag Série jsou vždy doplněny pestrým doprovodným programem. Můžete zde vidět show motocyklových kaskadérů, představení rychlých aut, různé promo akce firem, které závody podporují.

V jednotlivých pauzách závodu a během doprovodného programu je depo závodních strojů otevřeno pro diváky.

V jakých třídách bych mohl závodit se sériovou motorkou?

Velice oblíbené jsou závody pro příchozí – závody tříd Public Bikes do 750 ccm, Public Bikes nad 750 ccm, třída pro dámy - Public Bikes Woman!
Pro příchozí s motocykly Harley Davidson je letos vypsán HD Praha Cup.

V seriálu českého šampionátu jsou pro starší 17 let třídy pro sériové motocykly s časovým indexem (ET), který nesmějí jezdci překročit:
Street ET 10,5 – jde o sériově vyráběné motocykly bez rozdílu objemu, které mají TP, RZ a platnou STK.

Street Twin ET 11 – jde o motocykly typu Chopper, Custom a Cruiser s max. dvouválcovým motorem, které mají TP, RZ a platnou STK.
U obou kategorií je povolena pouze úprava výfukového systému, karburátorů a vzduchových filtrů.

Pro Street – je letos nová třída, ve které startují motocykly, které vycházejí ze sériových motocyklů, jsou zde však povoleny určité úpravy dle technických předpisů, ale je zakázáno jakékoliv přeplňování pro zvýšení výkonu. O tuto třídu je ze strany jezdců obrovský zájem.

A co „speciály“? Začínáme s mladými jezdci ve věku od 7 do 10 let, pro které máme třídu Junior Dragster 50. Zde mohou startovat motocykly speciální konstrukce pro závody dragsterů s motorem pocházejícím z běžné sériové výroby o objemu maximálně 50 ccm.

Pro jezdce ve věku od 11 do 17 let je tu třída Teenager dragster 125. Opět jako v třídě předešlé jde o motocykly speciální konstrukce pro závody dragsterů se čtyřtaktním jedno nebo dvouválcovým motorem, pocházejícím z běžné sériové výroby (kategorie 11kW) o maximálním objemu 125 ccm.

Pro zkušenější jezdce od 15 let je třída National Dragster 600 a pro zkušené jezdce od 17 let jsou již dostupné všechny ostatní třídy speciálů – Super Street Bike, Modified Street Twin a Competition Dragster, které se řídí Technickými předpisy jednotlivých tříd.

Nejsilnější a nejprestižnější třída speciálů je královská třída Competition Dragster. V této třídě startují speciály s výkonem přes 400 koní. Vzdálenost ¼ míle zdolávají za 8s s konečnou rychlostí 285 km/h!

Pro automobily jsou určené třídy Super Street ET12 a Super Gas ET 9,9, kde číslo za názvem opět určuje časový limit na ¼ míle.

Na webových stránkách www.dragster.cz najdou všichni příznivci tohoto zajímavého adrenalinového sportu informace o dragsterech, o jednotlivých třídách ve kterých se závodí, o jezdcích, o jednotlivých závodech – startovní listiny, program závodu, reporty ze závodů , obsáhlou fotogalerii atd.

Jezdci přes zimu nezaháleli, a tak se mimo jiné objeví ve startovním poli všech tříd opět několik nových, silných speciálů. Např. boleslavský jezdec, loňský Mistr ČR a třetí jezdec evropského Funny Bike Cupu Otto Knebl se představí s novým speciálem Funny Bike KDF ZZR1400 Turbo s předpokládaným výkonem přes 600 koní. Dále uvidíme Pavel Bajera z Mnichova Hradiště také s novým Funny Bike RedBird Turbo a další a další.

Dragstery nestačí jen vidět, ty se musí slyšet! A tak si připravte špunty do uší a na některý ze závodů se přijeďte podívat!

Bude akce, bude show! To jsou dragstery!

YVONA KNEBLOVÁ

5.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Závody chrtů na Krásné louce se odehrály 19. srpna.
68

Na Krásné louce závodili chrti

Okoř 2017. Eddie Stoilow
58

Louka pod Okoří přilákala na festival tisíce návštěvníků

Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech

Mladá Boleslav - Přivítejte s námi na světě další miminka narozená v minulých dnech v mladoboleslavské porodnici. Přestože víme, že každé miminko je krásné, můžete hlasovat v naší anketě o miminko týdne.

Šéf mladoboleslavského infocentra: Metalová cesta nadchla na internetu celý svět

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Mladá Boleslav není pouze průmyslovým městem, což dokazuje i unikátní Metalová cesta. Jedinečné kovové sochy v mladoboleslavských ulicích lákají do města turisty a na internetu je obdivují lidé z celého světa.

Cyklistická šampionka prožila krásné dny volna. Bez kola!

Mladá Boleslav – Tahle rodina si život bez sportu neumí představit. Přesněji řečeno život bez kola.

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení