Kdy začaly problémy?
Ve středu byl pan Moravec odvezen do nemocnice. Zjistilo se, že se vrátil jeho starý problém, tedy kardiologické problémy. Čekali jsme tedy, co bude díl, ale bohužel se ukázalo, že v nejbližší době nebude schopen fyzické ani psychické zátěže. A to nová premiéra vyžaduje.

Jak dlouho se už zkoušelo?
Byl to měsíc příprav na jeho velkou roli.

Řešení?
Hru zastavit, nebo se pokusit vyměnit herce v hlavní roli. Hned jsme si řekli, že hru zrušit si vzhledem k divákovi nemůžeme dovolit.

Takže vznikla debata o tom, koho obsadit?
Ano. Po poradě s režisérem inscenace Rudolfem Felzmannem jsme dospěli k názoru, že premiéru se pokusíme zachovat. A oslovili jsme Petra Bucháčka.

Co on na to?
Zachoval se velmi hrdinně, velmi si jeho přístupu vážíme. Tuhle šibeniční roli s šibeničním termínem přijal.

Kdy jste na něho udeřili?
Ve čtvrtek ráno dostal text a začal zkoušet. Do premiéry tedy zbývalo pouhých sedm zkoušek. Pořád jsme s tím ale čekali, jak se vyvine zdravotní stav pana Moravce. Až včera bylo jasné, že s ním definitivně nyní počítat nemůžeme, lékaři to nedovolí. Nyní tedy upíráme síly na premiéru a první reprízy.

Bucháček je ale o dost mladší než byl Moravec.
To je pravda. Tady nastaly další komplikace. Bylo třeba, aby režisér zasáhl do textu.

Zásadně?
Rozhodně ne v samotné zápletce. Změny musely nastat v tom smyslu, že prostě některé situace nemůže hrát třiapadesátiletý Bucháček a předstírat osmdesátiletého seniora. Je také jiné, když osmdesátiletý senior „obtěžuje“ hlavní hrdinku, než když to dělá o něco mladší muž. V tomhle byly vytvořeny změny.

Už jste podobnou situaci za poslední léta zažil?
Před premiérami byly různé krize, ale tahle je největší. Doposud to byly jen drobné problémy. Třeba když někdo před hlavními zkouškami onemocněl. Ale byla to vlastně jen banální onemocnění, třeba nachlazení. Tohle je nejkrizovější situace za těch patnáct let.