VYBERTE SI REGION

Saloon v modrém po sté: zbývá už jen pár posledních přístavků

Mladá Boleslav - Humor, dobrá nálada a především řízná muzika. Na těchto třech základních kamenech vybudoval Honza Raclavský a Pavel Handlík hudební cyklus Saloon v modrém. Oblíbené koncerty kapel, které se zhlédli v bluegrassu a country, se tento týden dočkají 100. pokračování. Povídali jsme si o čtvrtečním koncertu i začátcích Saloonu

12.1.2016
SDÍLEJ:

Kapela Flastr.Foto: Archiv kapely

Napadlo vás na začátku, že se Saloon dočká stého pokračování?
JR: Proto jsme to začali dělat. (smích) Ne, na začátku jsme takhle daleko nekoukali. Ale na druhou stranu to nebyl ani krátkodobý projekt.

Jak se těšíte na čtvrteční koncert? Určitě můžete prozradit alespoň nějaké překvapení, které plánujete?
JR: Těším se opravdu hodně moc. Bude spousta muziky i nemuziky, fotky z pravěku, prostě všechno, co by na oslavě 100. Saloonu v modrém nemělo chybět.

Budete mít hosty, nebo to tentokrát bude jen o Barbecue a Flastru?
JR: Hosté tentokrát nebudou skoro žádní. Bude to pouze o Barbecue, Flastru a pár gratulantech. Spíš je dramaturgie večera postavena na vzájemném prolínání obou kapel a společném závěrečném jam sessionu. Každá kapela bude mít svůj blok, ve kterém se na chvilku ukáže jako host některý člen z druhé kapely.
PH: Samozřejmě nebudou chybět improvizované i připravené srandičky.

Je vůbec ještě šance, že se na koncert někdo dostane bez předchozí rezervace?
JR: Šance je vždycky. Momentálně máme vyprodané hlediště, ale ještě jsou lístky do přístavků. Takže se nikdo nemusí bát, že ho nepustíme dovnitř. Bude to stát za to!

Z jakého popudu a kdy vlastně jste Saloon v modrém založili? Hledali jste možnost, jak si doma pravidelně zahrát?
JR: Hledali jsme pravidelnou bluegrass a country scénu doma, v Mladé Boleslavi, ale nic moc tu nebylo, jen sem tam koncert. Pak jsme se na jednom koncertu potkali s Pavlem, slovo dalo slovo a nápad byl na světě. Chvíli ještě trvalo, než jsme nápad u piva doladili co všechno chceme a jakým směrem jít. Nakonec jsme nápad zhmotnili a 16. ledna 2003 se odehrál první Saloon v modrém, tehdy ještě v bývalém pionýráku za Májem.

Dnes už hrajete v divadelním sále Domu kultury a přinejmenším v posledních letech máte návštěvnost bezvadnou a takřka vždy je plno. Bylo to tak vždycky? Zažili jste se Saloonem i těžší časy?
JR: Návštěvnost našich večerů je skvělá, lidi chodí a je to super. Ovšem vždycky to tak rozhodně nebylo. Prvních pár sezon byl Saloon v modrém jako na houpačce. Ale nevzdali jsme to, vychytali jsme mouchy, poučili se z chyb a v komunikaci s diváky jsme vytvořili model Saloonu v modrém, který fungoval a funguje s drobnými obměnami dodnes.
PH: Nesmíme také zapomenout na to, že jsme se asi po pěti letech fungování Saloonu v modrém stali součástí Divadýlka na dlani a naše spolupráce funguje skvěle dodnes.

Kapela Barbecue.

Kapela Barbecue.

Bluegrass nepatří zrovna mezi mainstreamové žánry. Jak se mu daří na Boleslavsku a jak ho přijímají posluchači? Rozšiřují se vaše fanouškovské základny?
JR: To je pravda, bluegrass je menšinový žánr, ale na Mladoboleslavsku měl vždycky dost silné kořeny, už od 60. a 70. let minulého století, fůru kapel, které tento žánr udržovaly při životě, a nadšence, co bluegrass a country milovali a dokonce pořádali (ještě za komunistů) pravidelné hudební večery. Asi největší tradici měli Písně, lesů, vod a strání.
PH: Úspěch Saloonu v modrém ovšem není v žánru bluegrass jako takovém. Snažíme se vybírat takové kapely, které nejen dobře hrají, ale zároveň umí naše diváky pobavit. I my se snažíme vždy přicházet s nějakým novým zábavným prvkem. Aby naši diváci odcházeli ze Saloonů pobavení a v dobré náladě, to je pro nás priorita číslo jedna.

Máte nějaký cíl, kam byste chtěli Saloon posunout? Nebo naopak máte nějaký muzikantský sen?
JR: Aby nám Saloon v modrém stále vzkvétal a lidi na tu krásnou muziku chodili, protože bez lidí by to opravdu nešlo. Velké díky patří všem našim fanouškům a divákům.
PH: Určitě bych se nebál, dát si za cíl minimálně další úspěšnou stovku. Pak se nás můžete zase přijít zeptat.

A na čem pracují domácí kapely dnes? Vím o plánu Barbecue vyrazit na turné po USA a vydat CD, ale nic podrobnějšího. A co Flastr? Na čem pracuje?
JR: Za Flastr odpovím já. Po loňské změně na postu mandolinisty dolaďujeme repertoár a doplňujeme ho novými písněmi. Je to nekonečná, ale krásná práce. Chuť stále tvořit a nápadů jsou mraky. Letošní koncertní sezona bude slabší, diváci se s námi na koncertech můžou potkat do konce dubna, pak máme koncertní pauzičku, protože naše zpěvačka Hanka bude mít mimčo. Od srpna už by mělo zase vše fungovat, jak má.
PH: S Barbecue bychom opravdu letos rádi natočili další CD. Výjezd na miniturné do Ameriky cílíme spíš napřesrok v létě.

Autor: Martin Weiss

12.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Dobrovický cukrovar slaví 185 let od prvního zrnka cukru. Přijďte do výroby

Dobrovice - Dobrovický cukrovar slaví výročí a společnost Tereos TTD zve veřejnost k návštěvě výrobních úprovozů

První pomoc pro chodidla: zábaly, silikon i protetika

Mladá Boleslav - Podobně jako si klienti Studia 33 v Husově ulici vyžádali rozšíření služeb masérky Markéty Šímové o ajurvédskou masáž Dátá Snéhán, rozšířila i pedikérka Kateřina Šramelová, která rovněž pracuje ve Studiu 33, paletu svých služeb podle potřeb zákazníků. Aktuálně upozorňuje na tři nové procedury, jež mohou řadě lidí ulehčit od bolesti i vleklých problémů s chodidly

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies